Gólyaavatás

2018. október 13-án felavattuk legfiatalabb középiskolásainkat, a gólyákat. Nagy készülődés előzte meg a programot. A felsőbb évfolyamosok lelkesen díszítették az aulát, állították össze a próbatétel feladatait. Kilencedikeseink izgatottan várták a kihívásokat, így pl. az osztály kabalájának elkészítését.  A színpadon különböző izgalmas feladatokat kellett megoldaniuk. Többek között gyermekdalokat énekelni, tejszínhabból gumicukrot kihalászni és kézhasználat nélkül elfogyasztani, harisnyából két kézzel aprópénzt kihalászni, osztályfőnököknek megadott szavak felhasználásával szerelmet vallani. kötelet húzni.A legnagyobb sikert talán a végzősök megtáncoltatása aratta. A próbák teljesítése után letették a mókás "gólyaesküt", amivel "hivatalosan" is mórás polgárrá nyilvánítottuk őket.

Papírgyűjtés

Iskolánkban már hagyomány, hogy évente kétszer papírgyűjtést rendezünk. Ez mindig nagy népszerűségnek örvend a diákok körében, hiszen a befolyt pénz egy részét a DÖK kapja meg, másik része pedig a gyűjtés arányában az osztályok között kerül szétosztásra. Már szeptember óta lelkesen készülnek erre az alkalomra, mivel tudják, hogy ezzel hozzájárulnak az osztálykirándulások, egyéb programok megvalósításához. Október 5-én diákjaink összesen 21.000 kg papírt adtak le.

Rákász Gergely győri orgonaművész

Lenyűgöző hangversenyt adott aulánkban Rákász Gergely győri orgonaművész. Diákjaink átszellemülve hallgatták játékát, az érdekes sztorikkal fűszerezett történeteket a zeneszerzőkről. Külön érdekes volt, hogy a zenét nem csak "hallhatóvá", hanem "láthatóvá" is tette számunkra. A kivetítőn futó, Papp Norbert grafikái közelebb hozták tanulóinkhoz Vivaldi: Négy évszak, Bach: Ária D-dur szvitt, Bizet: Carmen hangjait. A 45 perces koncert hatalmas élményt jelentett mindnyájunknak.

Tanárok Éjszakája

Lajkó Gáborné szaktanárunk a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum felkérésére a Tanárok Éjszakáján október 5-én egy 30 perces beszámolót tartott a tavalyi 11. évfolyamos kiadványszerkesztő osztály kiállításlátogatásához kapcsolódó feladatokról.

Felidézett néhány részletet a tanulók élménybeszámolóiból. Bemutatta a kiállítás műtárgyaihoz kapcsolódóan készített tanulói munkákat: festményeket, pasztellképeket, rajzokat. A tanulók egyéni és csoportmunkában is dolgoztak. Az előadás hallgatósága érdeklődéssel fogadta a módszertani ötletekről, tapasztalatokról szóló gondolatokat. A tanulók következő feladata számítógépes montázskészítés volt. Az ötletes munkák bemutatását általános tetszés fogadta. A feladat a kreativitáson kívül összetett technikai ismeretek alkalmazását is megkövetelte a Photoshop programban. A hallgatóság tetszéssel és érdeklődéssel fogadta az előadást.

AEROBIC szakkör