Idegen nyelv
Idegen nyelvi vizsgarendszer a Mórában
A használható nyelvtudás napjainkban elengedhetetlen, a nyelvvizsga a felsőoktatásba kerülés egyik feltétele. Céljaink elérése érdekében iskolánk nyelvtanárai vizsgarendszert dolgoztak ki.
|
|
|
|
|
3-4. évfolyam tagozat nem tagozat |
szintfelmérő |
írásbeli teszt szókincs nyelvtani ismeretek |
tudásszint felmérés átjárhatóság biztosítása a tagozaton nem jól teljesítőket a kudarctól megkímélni |
|
5. évfolyam tagozat |
Írásbeli és szóbeli vizsga
|
Írásbeli
lexikai ismeretek nyelvtan hallás- és olvasásértés
|
Szóbeli
képleírás szituációk
|
ismeretek rendszerezése motiválás a további nyelvtanulásra vizsga szituáció teremtése A1 szint a tagozaton |
6. évfolyam minden tanuló |
Kompetenciamérés |
Országos felmérés Hallás- és olvasásértési feladatok
|
országos szint elérése |
|
7. évfolyam tagozat |
Írásbeli és szóbeli vizsga |
Írásbeli
lexikai ismeretek nyelvtan hallás- és olvasásértés
|
Szóbeli
képleírás téma-kifejtés szituációk
|
ismeretek rendszerezése szóbeli interakció motiválás a további nyelvtanulásra nyelvvizsga szituáció teremtése
|
8. évfolyam minden tanuló |
Kompetenciamérés
|
Országos felmérés Hallás- és olvasásértési feladatok
|
országos szint elérése A2 szint tagozaton a jobb képességű tanulóknak |
|
9. évfolyam minden tanuló |
szintfelmérő |
írásbeli teszt szókincs nyelvtani ismeretek
|
képességeknek és tudásszintnek megfelelő csoportok kialakítása |
|
11. évfolyam 1. félév
jobb képességű csoportban
|
„kisérettségi” |
Írásbeli
lexikai ismeretek nyelvtan hallás- és olvasásértés
|
Szóbeli
kérdés-felelet téma-kifejtés szituációk
|
ismeretek rendszerezése érettségi előkészítése tudásszint felmérése szóbeli interakció motiválás a további nyelvtanulásra nyelvvizsga szituáció teremtése
|
12. évfolyam minden tanuló |
érettségi |
Írásbeli |
Szóbeli |
sikeres érettségi – B1 szint motiváltabb, több energiát befektető tanulóknak nyelvvizsga – B2 szint
|